Angličtina v MŠ

Výuka angličtiny v mateřských školách

Naším cílem je poskytnout dětem pozitivní a konstruktivní první setkání s angličtinou, vyučovat děti zábavnou formou a plně je zapojit do výuky. Metodika, kterou používáme, klade důraz na pasivní znalost, která předchází aktivní produkci jazyka. Děti se setkávají s jazykem prostřednictvím přirozené každodenní komunikace.

Při přípravě programu jsme vycházeli z potřeb dítěte determinovaných jeho věkem, teorií osvojování cizího jazyka a našich zkušeností, abychom umožnili našim studentům dosáhnout co nejlepších výsledků. Šest základních charakteristik našeho programu (pravidelné návyky, přirozená komunikace, písničky, pohyb/hry, příběhy, výtvarná činnost) reprezentují moderní metodiku a učební postupy a jsou zaměřeny nejen na zábavnou stránku výuky, ale i na její smysluplnost.

Plán výuky

Plán výuky je tematický, (Topic Based) protože věříme, že nejlépe reflektuje přirozený způsob učení dítěte. Témata jsou vybrána nejen podle zájmů této věkové skupiny, ale i podle jejich užitečnosti ve smyslu použití funkčního jazyka, který může dítě použít během komunikace s učitelem.

Angličtina v MŠ – Plán výuky
Měsíc Téma Cíl lekce
Září
Úvod do angličtiny
První lekce – What´s your name?
– My name is…
  Barvy – red, yellow, blue, green, pink, purple
  Čísla – Čísla 1-6
– Opakování barev
Říjen
Představujeme třídu
Ve třídě – bag, pen, book, ball, crayon, chair, paintbrush, ruler, scissors, table
– I have a (book)
– It’s a (book)
  Tvary – square, circle, triangle, star, line
– It’s a (square)
  Halloween – pumpkin, happy, sad, big, small, Happy Halloween
I’m a pumpkin and I’m happy / sad / big / small
Listopad
Já a moje rodina
Části obličeje – face, eye(s), ear(s), nose, mouth, hair
– Touch your- (nose, eyes etc)
– Close your eyes / open your mouth
– Comb your hair, wash your face
  Rodina – baby, mummy, daddy, sister, brother, family
– hello, bye-bye, čísla 1-6
  Domácí mazlíčci – bird, spider, fish, turtle, rabbit (elephant)
– Do you like–
– Yes I do / No I don-t
– I want a-
– big / small
– Pet shop
Prosinec
Hračky a Vánoce
Hlučné hračky – plane, boat, robot, telephone, drum, trumpet
– Stop that noise!
– noisy, quiet, stop
– Opakování barev
  Tiché hračky – ball, car, teddy, dolly, train, scooter
– Circle, square, rectangle, triangle
– Wher’s the-?
– What is-(red/ blue)?
– I can see a-
– ukazování
  Vánoce – Father Christmas, card, Happy Christmas, Christmas tree, present
Leden
Já, moje oblečení a počasí
Části těla – head, arms, tummy, fingers, legs, feet
– Rozeznávání – shake/třást, wave/mávat, pat/poklepání, stamp/dupnout
  Oblečení – t-shirt, trousers, socks, shoes, jacket, hat
– barvy
– What colour is / are the–?
– Put on/ take off
  Počasí – hot, cold, windy, sunny, rainy, umbrella
– Oblečení
– Části těla
– Barvy
Rozeznávání
– What do we do when the weather is-(sunny/ rainy etc)
Únor
Můj domov
Incy Wincy Spider – spider, sunshine, rain
– sunny, rainy
– Rozeznávání – What is it? What is he doing? Is it sunny/ rainy?
  Místnosti v domě – house, sitting room, kitchen, bedroom, bathroom, garden
  Nábytek – sofa, fridge, cooker, toilet, bath, TV, table, chair
Březen
Zvířata
Zvířata z džungle – snake, parrot, monkey, tiger, crocodile
– A -(monkey / tiger etc)- goes like this- (napodobování)
  Five little Monkeys – Opakování čísel
– doctor, monkey, telephone, bed, jumping
  V ZOO – lion, tiger, crocodile, monkey, spider, elephant, snake, bird, section
– The monkeys are- (climbing, eating, drinking)
– Don’t-
Duben
Jídlo a velikonoce
Piknik – melon, cherries, chicken, sandwiches, yoghurt, milkshake
– Yum! Yum!
– Do you like-
– I like-
– I’m hungry
  Děláme dort/koláč – chocolate, ice-cream, cake, apples, fish, banana
– I like-
– I don’t like-
  Velikonoce – Easter, Easter Bunny, Easter Eggs
Květen
Svět kolem nás
Zvířata na statku – duck, horse, sheep, cow, rabbit
  Dopravní prostředky – lorry, bus, car, fire engine, bike
– What can you see-
  V zábavním parku – I want to-(fly, drive, ride)
– He’s/ she’s (eating/ playing/ flying a plane)
– Adventure park, big wheel, merry-go-round, bumper car, train, stall, game)
RECEPTIVNÍ CVIČENÍ
– Who’s-(flying a plane/ eating/ driving)
– What’s (student’s name) doing-

course book [PDF, 121 kB]

sylabus september [PDF, 92 kB]

sylabus october [PDF, 97 kB]

sylabus november [PDF, 110 kB]

sylabus december [PDF, 107 kB]

sylabus january [PDF, 98 kB]

sylabus february [PDF, 99 kB]

sylabus march [PDF, 107 kB]

sylabus april [PDF, 106 kB]

sylabus may [PDF, 106 kB]

Ukázkové video z výuky

Zde si můžete stáhnout sestřih ze standardních hodin angličtiny v rámci projektu „Výuka angličtiny v mateřských školách zřízených m.č. Praha 10“
Formát mpg., stopáž: cca 48 min., velikost 560 MB.

Doporučujeme nejprve stáhnout celé video – klik pravým tlačítkem myši a volba „Uložit odkaz/cíl jako“.

V případě jakýchkoliv dotazů k našemu programu výuky v mateřských školách nebo jakékoliv jiné jazykové výuce kontaktujte, prosím, naši školu:

AKCENT IH Prague
Otvírací doba: Po-Čt 8:30-18:00, Pá 8:30-14:00
+420 261 261 638, 725 964 570
jazykové kurzy, jazykové zkoušky, kurzy pro učitele